Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Rusland

64.271 Posts
Pagina: «« 1 ... 3209 3210 3211 3212 3213 3214 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 ffff 26 mei 2024 14:29
    Luchtschip schrijft hierboven:

    Alleen de principiële en verenigde stem van de mondiale meerderheid kan hem dwingen vrede boven oorlog te verkiezen. Dit is wat de Vredestop wil bereiken. Daarom is hij er zo bang voor.

    Einde citaat.

    Luchtschip,
    Denk je nu werkelijk dat Putin zich.... zoals jij zo mooi verzint en onder woorden brengt...."door de mondiale meerderheid gedwongen worden vrede boven oorlog te verkiezen"

    Jij hebt regelmatig van die zeer gekleurde en vooringenomen uitspraken, waarbij ik vaak denk: Zou Luchtschip dat nu ook nog menen?

    Als er nu iets is, wat Putin bewezen heeft dan is het wel dat hij zich totaal, maar dan ook totaal niets aantrekt van..." ..de principiële en verenigde stem van de mondiale meerderheid..."

    Overigens een prachtige volzin, Luchtschip. Daar komt nog bij dat juist heel veel landen wel begrip voor Rusland hebben, dan wel zich geheel afzijdig houden. Die discussies en vooral die opsommingen hebben we al vaker gehad.

    Realiseer je ook Luchtschip, dat als er geen bestandsbesprekingen komen, je uiteindelijk twee kanten uit kunt evolueren: Het westen en Kiev verdrijven de Russen en dus heel goed gegokt / gekozen , maar voor hetzelfde geld: Rusland rukt nog verder op de komende twee jaar in Oekraïne en dan ben je dus nog meer grondgebied kwijtgeraakt....... Het wordt nog spannend.

    Peter
  2. Vanaf de zijlijn 26 mei 2024 15:13
    quote:

    ffff schreef op 26 mei 2024 14:29:

    Luchtschip schrijft hierboven:

    Alleen de principiële en verenigde stem van de mondiale meerderheid kan hem dwingen vrede boven oorlog te verkiezen. Dit is wat de Vredestop wil bereiken. Daarom is hij er zo bang voor.

    Einde citaat.

    Luchtschip,
    Denk je nu werkelijk dat Putin zich.... zoals jij zo mooi verzint en onder woorden brengt...."door de mondiale meerderheid gedwongen worden vrede boven oorlog te verkiezen"

    Jij hebt regelmatig van die zeer gekleurde en vooringenomen uitspraken, waarbij ik vaak denk: Zou Luchtschip dat nu ook nog menen?

    Als er nu iets is, wat Putin bewezen heeft dan is het wel dat hij zich totaal, maar dan ook totaal niets aantrekt van..." ..de principiële en verenigde stem van de mondiale meerderheid..."

    Overigens een prachtige volzin, Luchtschip. Daar komt nog bij dat juist heel veel landen wel begrip voor Rusland hebben, dan wel zich geheel afzijdig houden. Die discussies en vooral die opsommingen hebben we al vaker gehad.

    Realiseer je ook Luchtschip, dat als er geen bestandsbesprekingen komen, je uiteindelijk twee kanten uit kunt evolueren: Het westen en Kiev verdrijven de Russen en dus heel goed gegokt / gekozen , maar voor hetzelfde geld: Rusland rukt nog verder op de komende twee jaar in Oekraïne en dan ben je dus nog meer grondgebied kwijtgeraakt....... Het wordt nog spannend.

    Peter
    Beste Peter,

    Stel dat Zelenski openstaat voor vredesonderhandelingen waarbij opgemerkt dat de geschiedenis ons vaak geleerd heeft dat Putin niet op zijn woorden te vertrouwen is. Dan zou als ik Zelenski was minimaal als eis voor een vredesakkoord inzetten dat ter bescherming van het nog niet door Rusland veroverd gebied onder toeziend oog van de Navo gaat vallen. En dan is de hamvraag of Putin hiermee akkoord gaat en met welk tegenvoorstel hij komt.

    Putin, de man die dacht in 3 dagen tijd na de inval in Kiev te kunnen staan en de Russische vlag te kunnen hijsen.
  3. Mogelijke-kans-uitbuiten 26 mei 2024 16:03
    In het volgende schrijven grijp ik terug in de geschiedenis in de jaren dertig van de vorige eeuw om de toekomst mogelijk te voorspellen met betrekking tot de oorlog Rusland-Oekraine.
    Adolf Hitler gaf Duitsland o.a het bezette Rheinland terug, een niet te ontkennen rijk gebied van onder andere rijkdommen uit moederaarde.
    Bouwde een oorlogsindustrie /economie op dat een relatieve welvaart bracht ten opzichte van de noodlottige periode voortkomende o.a door de vredesvoorwaarden van Versailles.
    Deze oorlogseconomie werd betaald door leningen uit diverse hoeken met name uit Zwitserland en uiteraard de geldpers.
    Adolf speculeerde dat Duitsland deze opgebouwde schulden zou kunnen vereffenen met het veroveren met name van Russisch gebied.
    U weet het is geheel anders verlopen waar ik nu verder niet op in zal gaan.

    Rusland:
    Veel menskrachten met potentie zijn het wrede Russische regiem ontlopen en gevlucht naar het buitenland.
    Zij willen hun leven niet verliezen in een zinloze oorlog.
    Dat alleen al gaat ten koste van de Russische economie.
    Sinds enige tijd bouwt Rusland aan een oorlogseconomie waarbij veel industriele krachten uit het normale proces worden onttrokken ook dat gaat ten koste van de Russische economie.

    Uiteraard lijkt de Russische economie te floreren maar dat is alles te danken of moet ik schrijven te wijten aan de oorlogsindustrie/economie.
    Deze kunstmatige economie alhoewel voor Poetin een bijverschijnsel om zijn doel te bereiken stort ineen zodra daar een einde aankomt.

    Nu kom ik dichter bij de kern van mijn schrijven.
    Een bestand in Oekraine zal de Russische oorlogseconomie hard raken, het ingezette oorlogspatroon kan niet gestopt worden want anders zal binnen Rusland dat grote gevolgen hebben voor de economie en een diepe recessie zal het antwoord zijn.
    Poetin zal dat verweten worden en het volk zal oordelen. en uiteraard niet in zijn voordeel.

    Een bestand werkt dus geheel niet in het voordeel van Poetin en zijn trawanten.
    Ik geloof dus niet in een bestand los van het feit dat Zelenskyy hiermee niet akkoord gaat totdat aan al zijn eisen is voldaan en heel terecht.

    Los van bovenstaande heeft Poetin andere plannen en dat is het bouwen van Groot-Rusland.
    Dat zal minimaal bestaan uit de Federale Staat Rusland, Belarus en geheel Oekraine(klein Rusland genoemd).

    Als Poetin dat heeft bereikt zal het Russische volk hem verder op handen dragen waarbij de ineenstorting van de oorlogseconomie geaccepteerd zal worden.

    Er zal opnieuw een ijzeren gordijn ontstaan langs de grenzen van Groot-Rusland.

    Het Westen:
    Alleen de eensgezindheid en het offeren van mensenlevens en financiele middelen c.q oorlogsmateriaal kan Rusland doen verdrijven uit geheel Oekraine.
    De Britten zowel als Frankrijk uit naam van Macron hebben het voorwasmiddel uitgesproken om mogelijk troepen te sturen naar Oekraine.
    Het is een weifelend begin maar wie weet.
    Persoonlijk vind ik het de moeite waard c.q het risico om deze idioot met obsessie te stoppen en te verdrijven.
  4. Bas111 26 mei 2024 16:45
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 26 mei 2024 07:45:

    NOELREPORTS
    @NOELreports
    ·
    13m
    Russian losses per 26/05/24 reported by the Ukrainian general staff

    +1110 men
    +12 tanks
    +17 APVs
    +24 artillery systems
    +1 MLRS
    +1 aircraft
    +11 UAVs
    Ziedaar het resultaat van superieure westerse technologie en hoog gemotiveerde Oekrainse soldaten
  5. Bas111 26 mei 2024 16:51
    quote:

    ffff schreef op 26 mei 2024 14:29:

    [...] voor hetzelfde geld: Rusland rukt nog verder op de komende twee jaar in Oekraïne en dan ben je dus nog meer grondgebied kwijtgeraakt....... Het wordt nog spannend.

    Peter
    Hoe kom je daar nu bij? Oekraïne is aan de winnende hand in deze uitputtingsoorlog!

    ( zie bijvoorbeeld de enorme dagelijkse Russiche verliezen, hier gepost,)
  6. forum rang 8 Freemoneyforever 26 mei 2024 17:12
    quote:

    Bas111 schreef op 26 mei 2024 16:51:

    [...]
    Hoe kom je daar nu bij? Oekraïne is aan de winnende hand in deze uitputtingsoorlog!

    ( zie bijvoorbeeld de enorme dagelijkse Russiche verliezen, hier gepost,)
    Gezien de lafharitg magere support van het westen voorzie ik nog grote ellende voor Oekraïne.

    De (ook de Nederlandse) leiders in het westen spelen daar een voor mij dubieuze rol in.
  7. Bas111 26 mei 2024 19:39
    quote:

    Freemoneyforever schreef op 26 mei 2024 17:12:

    [...]
    Gezien de lafharitg magere support van het westen voorzie ik nog grote ellende voor Oekraïne.

    De (ook de Nederlandse) leiders in het westen spelen daar een voor mij dubieuze rol in.
    Wat bedoel je met "nog grotere ellende" ?
    Het is nu juist Oekraïne die Rusland dagelijks grote verliezen bezorgt!
  8. forum rang 6 Fred 62 26 mei 2024 20:15
    quote:

    Freemoneyforever schreef op 26 mei 2024 17:12:

    [...]
    Gezien de lafharitg magere support van het westen voorzie ik nog grote ellende voor Oekraïne.

    De (ook de Nederlandse) leiders in het westen spelen daar een voor mij dubieuze rol in.
    Europa wordt een steeds groter gebied met een verzameling
    egoïstische landen die alleen maar bij Europa willen voor
    eigen gewin.
    Voor elk akkevietje moet er een beloning klaarstaan want anders
    gaan ze niet akkoord , zie Hongarije etc.
    Misschien inplaats van een steeds grotere Europese unie een wat
    kleiner Europa met eensgezinde landen.
    En niet een Europa waar 1 land zijn veto kan uitspreken en de
    rest gijzelen en afpersen.

    Fred
  9. forum rang 7 A3aan 26 mei 2024 20:57
    quote:

    Fred 62 schreef op 26 mei 2024 20:15:

    [...]

    Europa wordt een steeds groter gebied met een verzameling
    egoïstische landen die alleen maar bij Europa willen voor
    eigen gewin.
    Voor elk akkevietje moet er een beloning klaarstaan want anders
    gaan ze niet akkoord , zie Hongarije etc.
    Misschien inplaats van een steeds grotere Europese unie een wat
    kleiner Europa met eensgezinde landen.
    En niet een Europa waar 1 land zijn veto kan uitspreken en de
    rest gijzelen en afpersen.

    Fred
    Zo is het. Verder zeg ik maar niets. Krijg ik weer een schorsing.
64.271 Posts
Pagina: «« 1 ... 3209 3210 3211 3212 3213 3214 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 915,21 +0,10%
EUR/USD 1,0850 +0,01%
FTSE 100 8.317,59 -0,26%
Germany40^ 18.697,70 +0,02%
Gold spot 2.334,88 +0,04%
NY-Nasdaq Composite 16.920,79 +1,10%

Stijgers

VIVORY...
+63,57%
TKH
+3,65%
CM.COM
+3,05%
RENEWI
+2,44%
NSI
+2,41%

Dalers

JUST E...
-3,69%
AZERION
-3,41%
Galapagos
-1,79%
WDP
-1,47%
PostNL
-1,43%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links