Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel CM.COM AEX:CMCOM.NL, NL0012747059

  • 6,900 17 mei 2024 17:35
  • +0,130 (+1,92%) Dagrange 6,680 - 6,900
  • 32.286 Gem. (3M) 39,5K

CM.COM 2024

668 Posts
Pagina: «« 1 ... 29 30 31 32 33 34 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 MOEdig Voorwaarts 6 mei 2024 12:58
    Oké, dan snap ik het weer ;-)

    Ik zat trouwens ook in die SPAC (DSC1), maar dan vooral vanwege het mogelijke effectief rendement tot "einde looptijd" (een procent of 4-6 ruimschoots binnen een jaar leek in het toenmalige renteloze tijdperk in het verschiet te liggen). Toen bleek dat vlak voor de deadline "uit armoede" dit bedrijfje, dat totaal niet paste in het profiel (winstgevend "familiebedrijf" met EBITDA van 25-75 mln als ik het me goed herinner) en waarvan de eigen IPO mislukt was, erin zou worden geschoven heb ik ze gauw verkocht.

    Daarna ging de koers zoals bekend x4,5, waarna de markt er langzaam achter kwam dat dit bedrijf toch niet zo bijzonder is, getuige ook de huidige koers (-35% tov het oorspronkelijke tientje). Heb ik achteraf gezien toch gelijk gekregen, maar jij hebt het spel duidelijk beter gespeeld. Mijn complimenten daarvoor!
  2. Beek 6 mei 2024 17:06
    quote:

    aextracker schreef op 5 mei 2024 09:38:

    [...]

    Er blijkt een dubbel bodem patroon in de fase van bevestigingte verkeren.
    Dat gebeurd momenteel rond een koers van ca. euro 6.55 - 6.60.

    Nu aandelen CM.Com kopen betekent over 3 jaar een mooi rendement kunnen opstrijken.
    Dubbele bodem? Het is maar net wat je wil zien. Die 'dubbele bodem' lag er op 10 - 9 - 8 en 7 euro ook. Ik zou het eerder een bubbel bodem noemen. Zonder een goede oplossing / herfinanciering van de 100mln lening kan de koers ook nog best een stuk lager gezet worden. Blijft toch jammer dat die geleende 100Mln in zo'n korte tijd vervlogen is en waarschijnlijk een best groot gedeelte op is gegaan aan verkeerde keuzes. Dat hoort ook een beetje bij de risicos van ondernemen in de tech, maar met geleend geld kan het snel een zware last worden.

    Over een jaartje zal t wel duidelijk zijn. Weer terug naar de €10-€15 of koersen van beneden de €5
  3. Beek 7 mei 2024 09:24
    quote:

    putdeksel schreef op 7 mei 2024 08:42:

    Na een maand waarin het aandeel weer 15% verloor van wat het was ingelopen, vonden de baasjes het weer nodig om er 35,000 aandelen uit te gooien op deze low. Nog 2x 65,000 te gaan. Ik neem aan dat de bestaande aandeelhouders wel blij zijn met deze additional liquiditeit.
    Tja, blijkbaar vangen andere groot aandeelhouders zoals Teslin deze schamele 200K stuks per kwartaal ook niet op. Of willen ze in iedergeval een flinke discount in dit stadium. Dus nog 2x 65K stuks te gaan en we hebben de nieuwe kwartaalbodem te pakken. Goed dat we dat dan weten want dan komt er daarna weer een +10% a 15% ritje aan :-)
  4. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 7 mei 2024 11:04
    Aparte keuzes worden er gemaakt in Breda? Bij het aangaan v.d. lening destijds zelf short mogelijkheden verstrekken. Toen ineens die mededeling dat ze ook ruim onder de introductie koers per kwartaal, aandelen blijven verkopen.

    Zo sta je 2 mei nog op 6,70 en na de Breda actie handelen ze op 6,47 wat ik net als laatste koers zag.

    Ik neem aan dat aandeelhouders dit netjes gezegd APART vinden. Net als met het roepen dat ze er een nieuwe klant bij hebben (softdrink sector) is verdere uitleg beperkt.

    De koers krijgt er vooralsnog geen (Red Bull?) vleugels van ;-) Of dwalen mijn gedachten de verkeerde kant op en bedoelen ze een heel andere naam? Refresco? We vernemen het i.i.g. graag. Of is het de bedoeling om voor wat reuring en speculatie te zorgen?

    media.licdn.com/dms/image/D4E22AQE5u9...

    AFM-administratie:

    www.afm.nl/sector/registers/meldingen...

    www.afm.nl/sector/registers/meldingen...

    www.afm.nl/sector/registers/meldingen...

    www.afm.nl/sector/registers/meldingen...

    www.afm.nl/sector/registers/meldingen...

    www.afm.nl/sector/registers/meldingen...

    Zonnig Zandvoort: youtu.be/GKXOhNK_w5g

    De koersbodem? Rendite 27,481 % www.finanzen.net/anleihen/a3kvy4-cmco...

    www.meetup.com/nl-NL/brabanders/event...
  5. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 7 mei 2024 12:51
    quote:

    Beek schreef op 7 mei 2024 09:24:

    [...]

    Tja, blijkbaar vangen andere groot aandeelhouders zoals Teslin deze schamele 200K stuks per kwartaal ook niet op. Of willen ze in iedergeval een flinke discount in dit stadium. Dus nog 2x 65K stuks te gaan en we hebben de nieuwe kwartaalbodem te pakken. Goed dat we dat dan weten want dan komt er daarna weer een +10% a 15% ritje aan :-)
    @Beek + Putdeksel,

    Zie het niet als een aanval hoor. Maar eerder had ik zelf (en anderen) ook een verkeerde quote, ik zie dat jij/jullie nu ook e.e.a. door elkaar halen?

    Als ik jullie zo ineens weer lees, verdubbelt zo het aantal aandelen conform jullie perceptie? Nml. Ieder 50.000 stuks bedoelen jullie per kwartaal en dus niet ieder 100.000
    Ik heb steeds gelezen samen opgeteld 100K stuks per kwartaal en NIET samen 200K.

    Ook ik zie door de bomen het bos soms niet meer hier ;-) Vele berichten dat men denkt WAAROM zo geformuleerd? Net als met die nieuwe softdrink naam als klant? Waarom WEL zo melden? Dan gaat er juist alleen maar gespeculeerd worden door de markt toch? Of men wil dat juist graag? Echter kan het dus ook extra reuring verzorgen en vraag ik me wel eens af, waarom communiceren ze vanuit het management dit op deze manier. En is zo'n nieuwe klant nu wel blij met die speculaties en met die extra aannames enz.

    Ik denk dat we ZO alleen nog maar meer roddels, onzekerheid en reuring krijgen. Ik doe er zelf met dit soort teksten mogelijk weer aan mee, echter GOED bedoeld en juist om meer straight duidelijke info te ontvangen.

    Hopelijk krijgen we dus binnenkort weer eens een duidelijkere uiteenzetting, met wellicht een podcast o.i.d? Al dit soort communicatie, daden en teksten, maken het er voor veel AH's alleen maar ongewisser op.

    Gr NKO
  6. putdeksel 7 mei 2024 14:07
    NKO, je hebt gelijk over het totale aantal in het kwartaal.

    Die aantallen zijn het grootste probleem ook niet. Het is de hele gang van zaken.

    - Als je nu weer kijkt naar de timing: ze beginnen op Koningsdag notabene, dag voor Dag vd ARbeid (dichte beurs), niet de beste periode voor liquiditeit
    - Het is ook op de low van het kwartaal als ze beginnen (why NOW)
    - Ze hebben beiden dezelfde uitvoeringen, dus moet wel gebundeld zijn opgegeven aan een uitvoerend broker
    - De eerste dag zijn ze gierig, plaatsen nauwelijks wat
    - De tweede dag verkopen ze boven de VWAP, lijkt lucky dat de koers om 15h nog wat omhoog ging en hun 50k shares (samen) werden gelift
    - De derde dag hebben ze weer een mini uitvoering en op dusdang prijsniveau dat bijkt dat ze in de ochtend geen order hebben ingestuurd.

    Ik weet niet wie het voor ze heeft uitgevoerd, maar dit is extreem amateuristisch, op ALLE gebieden, (incl dubieuze timing)
  7. Beek 7 mei 2024 14:12
    quote:

    Nuchtere Kijk Op schreef op 7 mei 2024 12:51:

    [...]

    @Beek + Putdeksel,

    Zie het niet als een aanval hoor. Maar eerder had ik zelf (en anderen) ook een verkeerde quote, ik zie dat jij/jullie nu ook e.e.a. door elkaar halen?

    Als ik jullie zo ineens weer lees, verdubbelt zo het aantal aandelen conform jullie perceptie? Nml. Ieder 50.000 stuks bedoelen jullie per kwartaal en dus niet ieder 100.000
    Ik heb steeds gelezen samen opgeteld 100K stuks per kwartaal en NIET samen 200K.

    Gr NKO
    Klopt helemaal. Inderdaad maar 100K stuks samen, dus dan is de verkoop dit kwartaal weer bijna achter de rug. En daar kopen ze vast weer een obligatie voor terug. Voor de rest zijn er weinig verkopers op deze koersen.
    Festivalseizoen, Zandvoort en de zon schijnt dus de koers kruipt in Q2 vast langzaam wel weer wat omhoog. ;-) Gaan we Jeroen de komende maanden nog in een van de beleggers podcast zien? Waarschijnlijk is het slimmer om even niet aan te schuiven daar.
  8. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 7 mei 2024 15:02
    Kopie van Quote artikel eind nov. 2020:
    Jeroen van Glabbeek en Gilbert Gooijers: 'Onze horizon is oneindig, wij willen niet verkopen'.
    ‘De afgelopen twintig jaar zijn we bezig geweest het vliegwiel te bouwen, de komende 20 jaar gaan we het zo hard mogelijk laten draaien.’
    www.quotenet.nl/quote-500/a34768373/j...

    Het verdient natuurlijk MEER uitleg richting de AH waarom ze bv. op ATL koersen blijven verkopen als ze zelf denken dat alles in orde komt voor 09-2026 i.z. die aflossing 100 mio.
    Er moet op de koers van nu (6,48) ruim 54% koerstijging bijkomen om op dat emissie tientje terug uit te komen.

    Verder Twilio natuurlijk vandaag Q1 cijfers: finance.yahoo.com/quote/TWLO
    event.webcasts.com/starthere.jsp?ei=1...

    www.techvisor.nl/Artikelen/14224/gebr...

    www.techvisor.nl/Artikelen/14105/serm...

    Digidentity, onderdeel van Solera.inc, en CM.com kondigden 1 jr. geleden hun samenwerking aan. www.techvisor.nl/Artikelen/10959/digi...

    www.shortsell.nl/short/CM/all

    www.businessinsider.com/warren-buffet...

    Gr. NKO
  9. forum rang 10 DeZwarteRidder 7 mei 2024 15:08
    quote:

    Nuchtere Kijk Op schreef op 7 mei 2024 15:02:

    Kopie van Quote artikel eind nov. 2020:
    Jeroen van Glabbeek en Gilbert Gooijers: 'Onze horizon is oneindig, wij willen niet verkopen'.
    ‘De afgelopen twintig jaar zijn we bezig geweest het vliegwiel te bouwen, de komende 20 jaar gaan we het zo hard mogelijk laten draaien.’
    www.quotenet.nl/quote-500/a34768373/j...
    Typisch Brabantse boelshit.
  10. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 7 mei 2024 17:13
    @Z.R. is dat jouw 'zombie theorie" ? ;-) youtu.be/dW_WpnlSnb0

    Met de verbetering v.d. cijfers die CM in de loop van dit jaar verwacht, doen ze 't bv. tegenover anderen nog niet zo slecht.

    Kopie Sinch -14 a -15% vandaag: sg.finance.yahoo.com/quote/SINCH.ST
    sg.finance.yahoo.com/news/sinch-ab-in...
    "De aangepaste EBITDA1 daalde met 5 procent naar SEK 794 miljoen (834).
    • Het verlies na belastingen voor het kwartaal bedroeg SEK -90 miljoen (-78).
    • De gewone winst per aandeel bedroeg SEK -0,11 (-0,09) en de verwaterde winst per aandeel SEK -0,11 (-0,09)."
    investors.sinch.com/static-files/48ef...

    Hier zal zo wel het Twilio nieuws verschijnen: sg.finance.yahoo.com/quote/TWLO
    investors.twilio.com/news-events/news...
    investors.twilio.com/events/event-det...

    Gr. NKO
  11. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 7 mei 2024 21:29
    Vandaag in CM weer een bovengemiddeld LAAG-handelsvolume. Slechts 15.8k stuks tegen gemiddeld 39,7K.

    Tja, verder kan ik hier wel honderden extra linkjes plakken. Lijkt me niet handig e/o gewenst.
    Feit is natuurlijk wel dat die telecommunicatie bedrijven megawinsten maken (wie het ook is, ik doel nu niet alleen op HET voorbeeldje zoals vermeld in deze video. Waar een acteur 300 mio US$ van T-Mobile kreeg voor reclame).

    Ze betalen bij die Telecom maatschappijen dus veel te veel. CM dus vast ook.
    Maar toch weer ff een filmpje van inmiddels wel bekende types, die het gewoon publiceren.
    youtu.be/rX7HjiO7bMo

    (MEF: Groep met bedrijven waarvan die producten mobiele diensten zoals messaging, content, reclame en IoT ondersteunen).

    Het blijft allemaal best moeilijk om te doorgronden. Ik hoop dat de 2 G's in Breda ook dit i.z. die grote 'Telecom Providers' e.e.a. beter kunnen analyseren dan de gemiddelde geïnteresseerde.

    Nogmaals dat betreffende Warren Buffett linkje i.z. AI ;-)
    www.businessinsider.com/warren-buffet...

    Gr. NKO
  12. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 8 mei 2024 14:56
    Voor diegene die gisteravond de Twilio Q1 cijfers heeft gemist.
    investors.twilio.com/static-files/a56...
    finance.yahoo.com/quote/TWLO

    Bij CM.com ligt de focus gelukkig nu meer op producten met ook een hogere marge. Dat levert met een lagere omzet toch meer (toekomstige) winst op. Ook hebben ze gelukkig veel meer producten dan alleen, bv. die Cpaas producten waar ze wel heel erg afhankelijk zijn van die grote, dure Telecom Carriers waar ze het steeds in die youtube posts over hebben.

    Vandaag trouwens weer eens een redelijk bovengemiddelde omzet hier. Lijkt wel een bewuste strijdt om nu 6,50? Op 19-4 zag ik nog ergens 80K stukken buiten de beurs om, op 7 euro in het lijstje staan. Kopie: (16:49:18 7,00 80 226 OffBook On Exchange)
    Er gebeuren best wel aparte transacties de laatste tijd. Wel apart als bv. de 2 G's aan het verkopen zijn, en bv. grootaandeelhouder Teslin aan de koopzijde de stukken opvangt? Ik heb hier natuurlijk geen bewijs van, maar ineens dit soort stemmetjes in mijn hoofd? Daar heb ik blijkbaar ook al last van ;-)

    Linkje met foto content i.z. bezoekers CCB donderdag 13 april te Breda. www.communicatieclub.nl/blog/wtf/vers...

    info.outpost24.com/cyber-resilience-d...

    En? Iemand al iets vernomen over die softdrink maatschappij als nieuwe CM klant? Van United Softdrinks, Red Bull, Refresco en zelfs Exota (in de jaren 1930 t/m 50 zelfs marktleider onder de frisdranken in NL).
    In ’67 werden de Exota flessen met beugelsluitingen ingewisseld voor flessen met een metalen schroefdop. Vanaf dat moment kreeg de frisdrank ineens concurrentie van Cola, waardoor het hoge marktaandeel begon af te nemen. Toen zich hiernaast ook nog de Exota-affaire (ontploffende flessen) voordeed, ging het bedrijf in 1973 failliet. (plein777 noemde deze naam onlangs).

    usd.nl/nl/startpagina/
    exotafrisdrank.nl/het-verhaal/
    www.refresco.nl/nl/
    www.redbull.com/nl-nl/energydrink
  13. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 9 mei 2024 12:01
    [quote alias=max2 id=15287827 date=202405082131]
    Twilio knalt hard omlaag vandaag. Iemand een reden?
    [/quote

    Dat meen je niet? Daarom plakt men wel eens een linkje of meer op dit forum. Google is ook verworden tot een werkwoord "Googlen" ;-) Goed bedoeld hoor Max2 Ik neem aan dat het humor is LOL.

    finance.yahoo.com/quote/TWLO

    Gr. NKO
  14. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 9 mei 2024 12:50
    @max2,

    Meestal komen ze allemaal zo'n beetje in dezelfde periode met cijfers.
    Sinch heb je ook hier op het forum kunnen lezen.

    Een andere Amerikaan uit de sector was gisteren aan de beurt zie hier: ir.liveperson.com/news-releases/news-...

    En een andere Scandinaviër dan Sinch AB komt a.s. maandag de 13e aan de beurt: www.linkmobility.com/
    www.linkmobility.com/investors

    Uiteraard kun je nog veel meer hier plakken over de CM concullegae, echter er zijn er niet zoveel publiek. Lees met een beursnotering die moeten publiceren etc.

    Koers weer op 60 ;-) Rendement 27,35% www.finanzen.net/anleihen/a3kvy4-cmco...

    Gr. NKO & Prettig Weekend ;-)
  15. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 10 mei 2024 20:00
    quote:

    beterwisdanonwis schreef op 10 mei 2024 14:50:

    Eens kijken of er nog een PB/ander berichtje komt over het eurovisie songcontest. aantal jaren geleden was dat echt de topdag voor CM, of dat nu nog zo is? Of zou dit inmiddels verschraald klein bier zijn.
    Goed bedoelt, maar ook al eerder over gepost op dit forum "2 mei 2024 20:52" Max2 vroeg eerder al zoiets ;-)

    Verder hoor ik ineens wel de BRABANTSE vertaling overal? Weet CM er met een vertaal extensie dan toch weer een Brabants feestje van te maken? LOL

    youtu.be/Ab9wgY0Okus

    www.telegraaf.nl/entertainment/390577...

    Houdoe en prettig weekend Gr. NKO
668 Posts
Pagina: «« 1 ... 29 30 31 32 33 34 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

CM.com zet weer stap in de goede richting

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links