Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,285 17 mei 2024 17:35
  • +0,004 (+0,31%) Dagrange 1,260 - 1,298
  • 1.116.030 Gem. (3M) 2,1M

PostNL mei 2024

878 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 44 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Erny 6 mei 2024 11:52
    quote:

    Lector schreef op 6 mei 2024 11:05:

    [...]
    ...
    Als Kretinsky niet keihard ingrijpt dan is PostNL dit jaar nog een pennystock en de enigen die daar echt nadeel van ondervinden zijn de aandeelhouders en dan met name de particuliere aandeelhouders, wij dus.
    Kretinsky kan ook niet om de Nederlandse overheid heen. PostNl moet worden opgesplitst in een (gesubsidieerd) staatsbedrijf voor de post en een commerciële tak voor pakketten en overige diensten. Maar daar kan het management niet zelfstandig over beslissen, daar is goedkeuring van de overheid voor nodig.
  2. forum rang 4 Erny 6 mei 2024 12:31
    quote:

    Peerke1076 schreef op 6 mei 2024 12:00:

    Dat is wat er ook gaat gebeuren, maar zo'n proces gaat langzaam als er enigzins nieuws daarover is staat de koers een euro hoger.
    Aan de koersreactie van vandaag te zien hebben beleggers hier niet het geduld voor. De meesten van hen, althans van wat ik hier op het forum lees, denken dat de koers pas omhoog zal gaan als Herna vertrekt. Maar wat zou haar opvolger dan precies beter kunnen doen? Zo'n proces is toch niet te forceren?
  3. Peerke1076 6 mei 2024 12:41
    Het is al jaren aflopende zaak met Post als verdienmodel, dat is de markt daar kan een management weinig aan doen, de ceo pleit nu voor minder bezorgd dagen wat goed is want de kosten moeten naar beneden, overnames qua pakketen gaat niet dus overgenomen worden zonder de post de visie is het enige alternatief dat is wat komen gaat en kan zeker nog een paar jaar duren.

    Wanneer het nog minder wordt met de briefjes zal het besef er komen met druk van de groot aandeelhouders
  4. Lammetod 6 mei 2024 12:51
    quote:

    Jestbread schreef op 6 mei 2024 10:31:

    [...]Je hebt misschien 1% volume meer, denk je dat dat zoden aan de dijk gaat zetten. Brieven zijn gewoon uitstervend, waarom snapt de gemiddelde Nederlander dat niet. Klein beetje opletten bij economie jongens.
    gaat er over uit dat , met verhogen niet werkt je moet kijken hoe je de kosten omlaag brengt en niet dmv verhoging of personeel eruit , kijk eens verder . het is zo simpel om te zeggen prijs omhoog personeel eruit . zo werkt een economie niet . dat denken de meeste wel . maar wordt het duurder besteden mensen minder , ook personeel eruit , is minder inkomen voor de mens dus kan hij minder uitgeven . ik verlaag zelf weleens mijn prijzen waardoor mensen meer kopen , en ik op het eind meer heb verdiend , dan als ik de prijzen zou verhogen . gewoon door meer verkoop . denk daar maar eens over na
  5. Boel 6 mei 2024 12:54
    - Post en pakket zijn in de toekomst weer 1, er is geen onderscheid in bezorging. Dit scheelt personeel gok ik.
    - Post/pakket moet verder geautomatiseerd worden waar mogelijk en simpeler in geval van niet thuis (betalen indien niet thuis?). Daarmee ook goedkoper.
    - Consolidatie is een must. 4-5 wereldwijdse partijen die opereren. Meer niet.
    - Politiek (en daarmee vakbonden, sorry mensen gelieerd hieraan) moeten hun handen af van de veranderingen.

    Geen verandering? Dan is het dood, en kan men vers opnieuw beginnen.

    Zo'n beetje mijn duim wijsheid.
  6. forum rang 6 win some... 6 mei 2024 13:13
    Zonet met een beperkte positiei ingestapt. Resultaten vond ik niet goed. Vooral de omzetdaling bij pakketten werd ik niet echt vrolijk van. In de cc gaf Postnl aan dat men bleef vasthouden aan 7-10% volumegroei op jaarbasis voor pakketten.Mede op basis van nieuwe klanten per Q2. Daarmee zou er de rest van het jaar ook lichte omzetgroei moeten kunnen worden geboekt bij pakketten.

    In de cc gaf men ook aan dat men zondag -en avond bezorging her en der ging terugschroeven omdat het niet rendabel was. Daarnaast een tussentijdse tariefverhoging bij Post.. De verwachte Capex voor dit jaar is een stuk lager dan voorgaande jaren. Ook de kostenstijgingen vielen mij niet tegen. Al met al interpreteer ik dit als voorzichtige tekenen dat men begint te beseffen dat men meer de focus op geld verdienen moet leggen.Alhoewel 1 zwaluw natuurijk nog geen zomer maakt.

    Tenslotte is de koersreactie vandaag wel negatief, maar niet zo negatief (10-20%) als hij wel eens is geweest (dag is nog niet voorbij natuurlijk). Positie voorlopig beperkt, omdat het de komende kwartalen nog steeds tegen kan vallen. Zowel wat het presteren van Postnl zelf betreft als dat de algehele macro-economische situatie en of beurssentiment ook roet in het etenk kunnen gooien
  7. tourder 6 mei 2024 13:23
    Grappig eigenlijk, PTTpost: Nutsbedrijf, overheid: "die moeten commercieel!"

    Dus postNL kabbelt een aantal jaar commercieel, dan komt Sandd.
    Dat vinden ze niet leuk want; concurrentie en daar heb je last van... Nou kopen dan maar, politiek bemoeit zich er mee, overname mag eigenlijk niet, maar wordt toch doorgedrukt door allerlei boerenslim-heidjes en trucjes.

    Nu zit men weer te mekkeren dat de poststukken weer terug moeten naar overheid want, voor een commercieel bedrijf niet aantrekkelijk... Want, ja de postwet hè, heb je een verplichting om zoveel dagen te leveren en moet er geld bij...
    Maar dat wisten ze toch al bij commercieel maken van die tent?
    Prijzen rijzen de pan uit, iedere verhoging wordt aangegrepen om de prijzen omhoog te brengen. Maar dat een prijsverhoging over het algemeen ook zorgt voor een vermindering in kwantiteit daar hebben ze nog nooit van gehoord..

    Post en pakjes waren gecombineerd en pakjes waren in de minderheid en werden door één postbode in één straat bezorgd, nu onder leiding van e-commerce pakjes in de meerderheid en post in de minderheid maar ook door meerdere postbodes bezorgd, want ja, niet optimaal he om alle pakje op je fiets te laden?
    Misschien moet je de pakketbezorgers gewoon ook brieven laten bezorgen? Ben je weer terug bij af en is alleen de postbode gepromoveerd naar een bus vanwege dat hij al die pakjes niet meer op zijn fiets kan meenemen..
    Onvoorstelbaar wat er in dit land gebeurd...
    En zo heb je nog ziekenhuizen, banken, kabelaars, waterbedrijven electriciteit, tram, trein. etc. allemaal voormalig Nutsbedrijven die zo nodig commercieel gemaakt moesten worden..
  8. forum rang 5 Redeemer 6 mei 2024 13:28
    De AEX stoomt lekker door. Helaas kun je dat niet zeggen van dit zinkende schip. Onbelegbaar zeiden ze al in 2017. Had je echter tussentijds rond de euro gekocht en boven de 4 verkocht dan was het wel a hell of a ride. Maar de opleving was grotendeels te danken aan het bij effect van de Corona crisis. Het lijkt me uitgesloten dat zoiets dergelijks nog een keer gaat gebeuren.
  9. forum rang 4 Bernardo 6 mei 2024 13:36
    quote:

    Redeemer schreef op 6 mei 2024 13:28:

    De AEX stoomt lekker door. Helaas kun je dat niet zeggen van dit zinkende schip. Onbelegbaar zeiden ze al in 2017. Had je echter tussentijds rond de euro gekocht en boven de 4 verkocht dan was het wel a hell of a ride. Maar de opleving was grotendeels te danken aan het bij effect van de Corona crisis. Het lijkt me uitgesloten dat zoiets dergelijks nog een keer gaat gebeuren.
    deze keer wordt de Hell of a Ride vanwege speculatie overname :)
  10. Geert Graaij 6 mei 2024 13:46
    quote:

    Erny schreef op 6 mei 2024 12:31:

    [...]
    Aan de koersreactie van vandaag te zien hebben beleggers hier niet het geduld voor. De meesten van hen, althans van wat ik hier op het forum lees, denken dat de koers pas omhoog zal gaan als Herna vertrekt. Maar wat zou haar opvolger dan precies beter kunnen doen? Zo'n proces is toch niet te forceren?
    Als je een beetje weet wat Herna ons allemaal geflikt heeft door de jaren dan was het je duidelijk. Denk aan de TNT claim die ze voor een belachelijk laag bedrag heeft geschikt, de overname van het failliete Sandd voor een prijs die letterlijk niemand ervoor zou geven en wat alleen leuk was voor de schuldeisers van Sandd (zoals bijbaanverstrekker ING) het Italiaanse Nexive dat te goedkoop aan een private equity is verkocht die het een paar maanden later een aantal keren over de kop doorrolde aan Poste Italiane! Postcon, zelfde laken een pak. En dan tot slot de reusachtige sloot cojona miljoenen die zijn verspild aan onduidelijk groene projecten, ‘digi dingen’ en woke gestreepte busjes. Ook heeft ze nooit wat gedaan tegen het openstellen van postnetwerk voor Sandd zodat tegen afbraakprijzen in de buitengebieden bezorgd moest worden, in plaats daarvan claimt de ACM bij PostNL 2 miljoen wegens niet tijdige bezorging.

    Gewoon niet doen alsof Herna ok is want dat is ze niet. Althans niet hier. Ik meen oprecht dat ze een geweldige minister zou zijn, maar dit kan zo niet langer doorgaan dit aandeel onbelegbaar te maken
878 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 44 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Resultaten PostNL nog slechter dan gevreesd, duurdere postzegel geen gamechanger

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links